מגזין לנשים

מאוסקר דה לה רנטה ועד מקימי

עמרם ביטון, הבעלים של רשת “מקימי”, מספר איך ספג השראה אופנתית ממעצב העל הבינלאומי והקים רשת אופנת איכות משלו

כל מי שמבינה באופנה, יכולה לדקלם מתוך שינה את שמות הסלבריטיס ונשות המלוכה שלבשו באירועי השטיח האדום שמלות מפוארות, פרי עיצובו של אוסקר דה לה רנטה. מדובר במעצב על שהוא אושיית אופנה מהבולטים בתעשייה במאה האחרונה. מה שלא כולם יודעים זה, שמשפחת ביטון, שלימים הפכו ליזמים ולבעלים של רשת האופנה הישראלית הידועה- “מקימי” , היו במשך שנים הזכיינים של המותג המפורסם בכל אמריקה הלטינית. “עשינו זאת למעשה עד לפני 10 שנים, עד שהקמנו את ‘מקימי'”. מספר עמרם ביטון, שבבעלותו רשת הביגוד לנשים המובילה והמצליחה שהפכה מהר מאד לפופולארית בתעשיית האופנה בארץ.

לאורך כל השנים, ביטון, שגר בזמנו בפנמה, עקב אחר העשייה של דה לה רנטה, שכאמור, ליוותה את אירועי הקוקטייל, הגאלה, הנשפים והאוסקרים הכי מפוארים בעולם. מדובר במי שהלביש את הילרי קלינטון לטקס ההשבעה של בעלה שכעבור שנה הופיעה עם הבגד על שער עיתון האופנה הבינלאומי ווג.

“ללא ספק, ספגתי את הידיעות וההשראות שלי באשר לאופנה ואהבת האופנה, מההתנהלות הטוטאלית ויוצאת הדופן של אוסקר דה לה רנטה. כולם היו קוראים לו ‘מלך הנשף’ או ‘הגורו של הזוהר’ וכזה הוא היה. אבל כאדם דתי, הכי התרשמתי מהשמרנות שלו. דרכו הבנתי שהקלאסיקה האמיתית מופיעה דווקא במראות השמרניים, היוקרתיים והאצילים”.

ההשראה של דה לה רנטה, היא שהובילה את עמרם ביטון, לימים, להחלטה שאת המותג שלו יבנה על איכות בלתי מתפשרת.

“זה בדיוק מה שעושה את ההבדל בין בד רגיל לבד איכותי, בין תפירה פשוטה לתפירת עילית. היום, כשאשה קונה ב’מקימי’ היא יודעת שהיא קונה מותג ולא רק אופנה ממדרגה ראשונה. היא יודעת שהעלות של הבדים שהיא קנתה, גבוהה ולא משתווה לרשתות הגדולות שאני כמובן לא מזלזל בהן אבל לעולם לא ארצה לרדת לרמת הגימורים והבדים שהם מציעים”.

ההחלטה לפתוח רשת חנויות איכות, היתה מבחינת ביטון, הדבר הטבעי ביותר שחשב לעשות כיזם:

“הגעתי לארץ וראיתי שיש ממש חנויות בודדות שנותנות מענה לנשים עם טעם קלאסי, שרוצות לשמור על אלגנטיות זוהרת ובזמנו, אירופה ממש לא הגיעה לכאן. קיבלנו החלטה משפחתית, להביא לארץ את האופציה הזו – את הקו השמרני, המודסט ובאיכות הטובה ביותר. לא עוד סמרטוטים, לא עוד בגדים יפים כביכול שנהרסים מהר, עם גימור לא מושלם. כל אשה שמכבדת את עצמה , ראויה לפריטים קלאסיים-שיקיים-אופנתיים. לכן, כל הבגדים שלנו, ללא יוצא מין הכלל, הם איכותיים ואנחנו לא מייצרים להמון. עם זאת, אנחנו מצליחים לשמור על מחירים שנגישים לכל אישה באשר היא”.

היום, כאמור, מדובר ברשת ארצית שכל אשה בישראל מכירה, עם מועדון של למעלה מ-  140000 לקוחות מרוצות, שחוזרות שוב ושוב ורואות במותג- אופציה אולטימטיבית לכל יציאה מהבית: לעבודה, למפגש חברתי, לאירוע יוקרתי וליום יום.

מהי השאיפה העסקית שלך באשר לרשת?

“חשוב לי להגיע לכמה שיותר נשים כך שאם יש מישהי שצריכה את המותג שלנו ולא נחשפה אליו עדיין, זה יקרה”.

אבל בינתיים, נראה שהשם כבר מגיע למרחקים. מסתבר שיש תופעה חדשה: נשים אלגנטיות מרחבי העולם- בעיקר מלונדון, צרפת, ברזיל וארצות הברית, מגיעות לגיחה בישראל ולו רק כדי לערוך מסע קניות באחת החנויות של “מקימי”

“אני רואה בזה תופעה מאד טבעית ומתבקשת- מקובל לנסוע מארץ לארץ לעשות שופינג, אז הנה- יש חוויית קניה, יש אופנה יפה ואיכותית ומי שמבינה באיכות הזו, מתמכרת ורוצה עוד ועוד. הן באות משדה התעופה אל החנות ומספרות שהן לא צריכות יותר מזה”.

הקליקו כאן לשאר הכתבות במגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *