מגזין לנשים

כתבה בעיתון משפחה עם מעצבת הבית שי-לי הלאלי כהן

כתבה בעיתון משפחה עם מעצבת הבית שי-לי הלאלי כהן

שי- לי הלאלי כהן

שותפה ומעצבת של רשת חנויות ‘מקימי’

קצת על העסק:

מקימי היא חברת אופנה מובילה בישראל. עבורנו מקימי היא התשובה המדויקת לאופנה הצנועה, אופנה שמשלבת תחכום וריגוש לצד איכות בלתי מתפשרת, עושר והקפדה, שילוב זה מעניק לקהל לקוחותינו ביטחון מלא בבחירות שלהן וכמובן מענה אופנתי שלם.

אנו משיקים בכל עונה פריטי לבוש רבים. הקולקציה שלנו נועדה ללוות את קהל לקוחותינו במגוון הפעילויות והחוויות הרגשיות המרכיבות את חייהן. שמחות, יום יום וחגים.

הכובע השני שלי /

תרפיה באופנה

מאז שאני ילדה אני חיה ונושמת בגדים, בדים, תפירה ועיצוב. סבתי, אימי ודודתי היו תופרות מקצועיות ברמה גבוהה, וכבר בשלב גזירת הבד הן ידעו מה הן רוצות לראות בסוף. תמיד היה בשביל מה לתפור ואנחנו הבנות היינו המרוויחות הראשיות.

כשגדלתי התלבטתי בין לימודי פסיכולוגיה ואופנה. לבסוף החלטתי להמשיך במסורת המשפחתית. למדתי בשנקר ובמשך כ־15 שנים הייתי המעצבת הראשית של רנואר, בגדי נשים, עד שהחלטנו להקים את ‘מקימי’.

במהלך הקורונה למדתי מקצוע חדש: סטיילינג טראפי. ובמילים אחרות: ההבנה שהבגדים הם חלק בלתי נפרד מהאישיות שלנו ויש להם השפעה קוגניטיבית על ההתנהגות שלנו, כך שהיחס אליהם צריך להיות לא רק ברמה הטכנית של יפה, מתאים וכדומה, אלא איך אני מרגישה בתוך הבגד ומה הוא גורם לי להוציא החוצה או להפנים. למדתי את השיטה מד”ר טלי סטולובי, חוקרת חלוצה בתחום שפיתחה ושכללה את הנושא.

מה מיוחד בשבילך בתחום שבו את חובשת את הכובע השני?

“לאורך כל השנים ראיתי את היחס הרגשי שלנו לבגדים שמלווה בפרדוקס. מצד אחד אנחנו מתייחסים לבגדים בצורה שטחית מאוד, ומצד שני משקיעים רבות במחשבה ובמאמץ לבחור את הבגדים המתאימים. בדרך כלל כשנשים עומדות מול המראה הן לא מרוצות, ואת חוסר שביעות הרצון הזו הן משדרות ומעבירות הלאה, לדור הבא. בעוד אנחנו מתאמצים להביט בעין טובה על כל הסובבים אותנו, דווקא על עצמנו ועל הבגדים שלנו אנחנו מלאים בביקורת. ההבנה שבגד מאפשר שינוי, העצמה, בולטות, נוכחות או להפך, ברורה וחדה ולכן כשראיתי את המחקרים של טלי, הרגשתי שזה בדיוק בשבילי”.

מה באמת אומרים המחקרים?

“באחד המחקרים נתנו חלוקים לבנים לשתי קבוצות של אנשים. לקבוצה אחת נאמר שאלו חלוקים של רופאים בעוד לקבוצה השנייה נאמר שהחלוקים הם של ציירים. שתי הקבוצות עברו אותו מבחן אבל הקבוצה שנאמר לה שהחלוקים הם של רופאים הצליחה יותר. המסקנה: תפיסת הלבוש שלנו יכולה להשפיע על הרמה הקוגניטיבית דרך התייחסות התודעתית שלנו אליה.

איך שני התחומים משתלבים בחייך?

אחרי שלמדתי את התחום התחלתי להעביר הרצאות בנושא. כחלק מהתפקיד שלי ב’מקימי’ אני מדריכה את המוכרות, כך שלימדתי אותן את הרעיון שמאחורי התיאוריה הזו. הדרכתי אותן לשאול את הנשים איך הן מרגישות בבגד, להביט על עצמן בצורה חיובית ולא ביקורתית. במקביל העברתי הרצאות בתחום גם לקבוצות של נשים מבוגרות, במתנ”סים ובמקומות נוספים. זה בהחלט תחום חדש וייחודי ואני רוצה לפתח את הנושא ולהפיץ הלאה את הבשורה: במקום לעמוד מול המראה ולראות את הפגמים והבעיות, להפוך את הבגדים למקור של הנאה, יצירתיות ועיניים טובות.

לנשים בדורנו יש המון כובעים. יש לנו אחריות על הבית, הזוגיות, הפרנסה, הילדים ועוד. יש לנו תפקידים רבים ואישה צריכה לחזק את עצמה במקום להחליש את האישיות והתדמית שלה ויש אפשרות לעשות זאת בצורה מודעת דרך העור השני שלנו – הבגדים.

משפט לחיים – עלינו לדון לכף זכות את עצמנו ואת סביבתנו וכך להתחבר לאמונה ולעבודה הפרטית שלנו